Invitacions inefables

Sorpresa sorpresa… la setmana passada vaig rebre un correu des del Consulado de España en perfecte castellà que deia:

Con motivo de la Fiesta Nacional, el Cónsul General de España en (aquí) (nom i cognom del cònsol) tiene el placer de invitar a

(el meu nom escrit Spanish way)

a una recepción en su residencia el 15 de octubre de 2012, de 18.30 a 20.30 horas.

Consulado General de España

Què tendre.

Com que el remitent era una noia catalana que hi treballa els vaig contestar (en català quasi perfecte si no fós perquè el teclat no tenia accents i no em volia entretenir a buscar-los) que no sóc molt donada a celebrar el 12 d’octubre. Que del bon rotllo però que no comptessin amb mi. I de pas vaig aprofitar per demanar-los que corregissin el meu nom i els vaig preguntar si tenien notícies del procés de votacions des de l’estranger pel 25N.

Em van contestar (aquest cop sí en perfecte català) agraïnt l’actualització de les dades, emplaçant-me a avisar-los “quan torni a Catalunya” perquè em donin de baixa del registre i prometent que tan bon punt rebin les dades sobre les eleccions a la Generalitat m’ho faran saber (cosa que va passar un parell de dies més tard).